Termeni și Condiții DPD
DYNAMIC PARCEL DISTRIBUTION S.A. (DPD)
Data ultimei actualizări: 18.09.2025
Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale ale societății DYNAMIC PARCEL DISTRIBUTION S.A. (în continuare denumită "DPD")
INFORMAȚII DE IDENTIFICARE:
- Număr de ordine în Registrul Comerțului: J23/409/2010, atribuit în data de 08.02.2010
- Cod unic de înregistrare: RO 9566918
- Certificat de înregistrare: B3350699, emis pe data de 12.09.2016
- Adresă sediu social: Comuna Mogoșoaia, Strada BUIACULUI, Nr. 2, Corp A - Unitatea A1 și A2, Județul Ilfov
- Pagina web: www.dpd.com/ro
- E-mail: client@dpd.ro
- Serviciu clienți: 031.824.90.90
I. Definiții
- Colet poștal - trimitere poștală cu greutatea maximă de 31,5 kg, ce conține bunuri cu sau fără valoare comercială;
- Trimitere poștală (denumită, în cele ce urmează expediere) - bun adresat, aflat în forma finală în care urmează să fie transportat și livrat la adresa indicată de expeditor pe trimiterea în sine, pe ambalaj sau într-o listă de distribuție. Pe lângă trimiterile de corespondență, în această categorie sunt incluse, coletele poștale care conțin bunuri cu sau fără valoare comerciala.
- Serviciul express - serviciu poștal care presupune, în mod cumulativ:
- eliberarea de către furnizor expeditorului a unui document care permite furnizorului identificarea internă a trimiterii în rețeaua poștală și care atestă data, ora și minutul depunerii, precum și, de regulă, plata tarifului;
- predarea trimiterii poștale la adresa destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală;
- predarea rapidă a trimiterii poștale;
- răspunderea furnizorului pentru nerespectarea timpilor de livrare;
- Serviciul de trimitere contra ramburs - serviciul poștal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate;
- Serviciul confirmare de primire - serviciu poștal a cărui particularitate constă în predarea către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poștale înregistrate, confirmată în scris de către destinatar;
- Serviciul schimbare destinație - serviciu poștal având ca obiect trimiteri poștale înregistrate, a cărui particularitate constă în posibilitatea schimbării înainte de predarea trimiterii, la solicitarea expresă a expeditorului comunicată furnizorului într-un termen convenit în prealabil cu acesta, a destinatarului sau a adresei de livrare, precum și în posibilitatea opririi predării trimiterii poștale;
- Serviciul livrare specială - serviciul poștal având ca obiect trimiteri poștale înregistrate, a cărui particularitate constă în predarea trimiterii poștale, personal destinatarului sau persoanei autorizate să primească trimiterea poștală, potrivit indicațiilor expeditorului privind fie data și ora predării, la adresa indicată, fie ordinea de predare, în cazul mai multor destinatari;
- Serviciul de trimitere cu valoare declarată - serviciul poștal a cărui particularitate constă în asigurarea unei trimiteri poștale înregistrate împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parțiale ori deteriorării, pentru o sumă care nu poate depăși valoarea declarată de către expeditor, și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta.
- Serviciul de trimitere recomandată - serviciul poștal ale cărui particularități constau în oferirea unei garanții forfetare împotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere totală sau parțială ori deteriorare a trimiterii poștale înregistrate și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta
- Serviciul de publicitate prin poștă - serviciul poștal având ca obiect un număr de minimum 500 de trimiteri poștale interne sau internaționale depuse la același punct de acces, în același timp, care urmează să fie transportate și livrate la adresa indicată de expeditor pe trimiterea în sine sau pe ambalajul acesteia, constând exclusiv în materiale de reclamă, marketing sau publicitate, ce conțin mesaje identice, cu excepția numelui, adresei și numărului de identificare a destinatarului, precum și a altor modificări care nu alterează natura mesajului.
II. Dispoziții generale
Aceste condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale ale DPD se aplică raporturilor juridice legate de furnizarea de servicii poștale născute, conform prevederilor legale, în temeiul acestui document.
Părțile contractante sunt clientul și DPD, care acceptă comanda de a prelua și livra trimiterile poștale. Livrarea trimiterii poștale se va efectua prin rețeaua poștală DPD și, acolo unde este cazul, terțe părți comisionate în acest scop. Fiecare trimitere poștală se identifică de către DPD în rețeaua sa poștală printr-un număr unic de transport (AWB).
DPD oferă servicii poștale având ca obiect atât trimiteri poștale interne, cât și internaționale.
III. Serviciile poștale incluse în sfera serviciului universal oferite și prestate de DPD sunt:
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne si internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență, imprimate);
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor poștale interne și internaționale în greutate de până la 10 kg (inclusiv);
- Servicii constând în distribuirea coletelor poștale internaționale cu limite de greutate între 10 kg și 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia;
- Serviciul de trimitere recomandată având ca obiect trimiteri poștale interne si internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență, imprimate);
- Serviciul de trimitere cu valoarea declarată având ca obiect trimiteri poștale interne si internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență, imprimate) sau colete poștale interne si internaționale în greutate de până la 10 kg (inclusiv), respectiv colete poștale internaționale cu limite de greutate între 10 kg si 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.
IV. Serviciile poștale din afara sferei serviciului universal oferite și prestate de DPD sunt:
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne si internaționale în greutate de peste 2 kg;
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor poștale interne în greutate de peste 10 kg;
- Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor poștale internaționale cu limite de greutate de peste 20 kg;
- Serviciul express;
- Serviciul de trimitere contra ramburs;
- Serviciul confirmare de primire;
- Serviciul schimbare destinație;
- Serviciul livrare specială;
- Serviciul de publicitate prin poștă;
- Alte servicii poștale oferite de DPD.
V. Condiții privind trimiterea poștală
1. Trimiterea poștală trebuie să fie ambalată corespunzător pentru a rezista condițiilor normale de transport și manipulare. Expeditorul răspunde de ambalarea corespunzătoare a trimiterii poștale.
2. Pe trimiterea poștală sau pe ambalajul acesteia trebuie să fie înscrise clar și complet adresele expeditorului și ale destinatarului, în conformitate cu dispozițiile în vigoare.
3. Conținutul trimiterii poștale nu trebuie să prezinte pericol pentru persoanele care manipulează trimiterea poștală, pentru alte trimiteri poștale sau pentru mijloacele de transport utilizate.
VI. Excluderi de la transport
DPD nu acceptă spre transport următoarele bunuri:
- Bunuri a căror circulație este interzisă prin lege;
- Explozive, materiale inflamabile, substanțe corozive, radioactive sau orice alte materiale periculoase;
- Animale vii, cu excepția celor permise prin reglementări speciale;
- Bunuri deteriorabile care necesită condiții speciale de păstrare;
- Bunuri cu valoare excepțională (numerar, pietre prețioase, metale prețioase);
- Documente cu valoare juridică specială;
- Alte bunuri care, prin natura lor, pot prezenta pericol sau pot deteriora alte trimiteri poștale.
VII. Cuprinderea serviciilor și termene de păstrare
1. Serviciile poștale oferite de DPD includ preluarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale la adresa indicată de expeditor.
2. Pentru trimiterile care nu pot fi livrate la prima prezentare, DPD va păstra trimiterea în depozitul său pentru o perioadă de 15 zile lucrătoare, perioada în care destinatarul poate ridica trimiterea.
3. După expirarea termenului de păstrare, trimiterea va fi returnată expeditorului pe cheltuiala acestuia sau, în lipsa unei adrese de retur valide, va fi predată autorităților competente conform prevederilor legale.
VIII. Termene de livrare
1. Termenele de livrare sunt estimate și se calculează în zile lucrătoare de la data preluării trimiterii de către DPD.
2. Termenele pot fi afectate de condițiile meteorologice nefavorabile, evenimente de forță majoră sau alte circumstanțe în afara controlului DPD.
3. Pentru serviciile express, DPD oferă garanția respectării termenelor de livrare în condițiile normale de funcționare.
IX. Returnarea trimiterilor poștale
1. Trimiterile care nu pot fi livrate vor fi returnate expeditorului contra cost.
2. Returnarea se face pe cheltuiala expeditorului, cu excepția cazurilor în care nelivrarea se datorează unei greșeli imputabile DPD.
X. Plata serviciilor
1. Plata serviciilor se face conform tarifelor în vigoare la data prestării serviciului.
2. Pentru clienții cu cont, plata se poate face prin facturare, în condițiile contractului încheiat.
3. Pentru serviciile cu ramburs, DPD va vira suma încasată în contul expeditorului, după deducerea comisioanelor aferente.
XI. Obligații de cooperare
1. Clientul se obligă să furnizeze toate informațiile necesare pentru prestarea corespunzătoare a serviciilor.
2. Expeditorul se obligă să respecte toate cerințele de ambalare și etichetare a trimiterilor poștale.
3. Destinatarul se obligă să fie prezent la adresa indicată în intervalele de livrare comunicate.
XII. Deschiderea/returnarea trimiterilor poștale
1. DPD are dreptul să deschidă trimiterile poștale în următoarele situații:
- Când se suspectează că trimiterea conține bunuri interzise;
- Când trimiterea prezintă semne de deteriorare și este necesară verificarea conținutului;
- Când este necesară identificarea expeditorului pentru returnarea unei trimiteri nelivrabile;
- La cererea autorităților competente, în condițiile legii.
XIII. Răspunderea pentru costuri
1. Expeditorul răspunde pentru toate costurile generate de nerespectarea condițiilor de transport.
2. Costurile suplimentare (taxe vamale, amenzi, etc.) sunt în sarcina expeditorului, dacă nu se prevede altfel.
XIV. Limitarea răspunderii
1. Răspunderea DPD pentru prejudiciile cauzate de pierderea, deteriorarea sau întârzierea trimiterilor poștale este limitată la:
- Pentru trimiteri simple: 10 RON per trimitere;
- Pentru trimiteri recomandate: 50 RON per trimitere;
- Pentru trimiteri cu valoare declarată: valoarea declarată, cu un maxim de 50.000 RON per trimitere.
2. DPD nu răspunde pentru pagubele indirecte, pierderea de profit sau alte prejudicii conexe.
XV. Reclamații
1. Reclamațiile se pot depune în termen de 6 luni de la data prestării serviciului.
2. Reclamațiile se depun în scris la sediul DPD sau prin email la adresa client@dpd.ro.
3. DPD va răspunde la reclamații în termen de 30 zile lucrătoare de la primire.
XVI. Compensații
1. Compensațiile se acordă în limita răspunderii stabilite în aceste condiții.
2. Pentru acordarea compensațiilor este necesară dovada prejudiciului suferit.
3. Compensațiile se plătesc în termen de 30 zile de la acceptarea reclamației.
XVII. Jurisdicția
Litigiile dintre părți se soluționează pe cale amiabilă sau de către instanțele judecătorești competente din România, conform legislației româneș
XVIII. Dispoziții finale
1. Aceste condiții generale intră în vigoare la data publicării pe site-ul DPD.
2. DPD își rezervă dreptul de a modifica aceste condiții, modificările fiind publicate pe site-ul oficial.
3. În cazul unor prevederi contradictorii, prevederile contractului individual primează asupra acestor condiții generale.
Notă: Aceasta este versiunea integrală a termenilor și condițiilor DPD valabili pentru România. Pentru cele mai recente actualizări, consultați documentul oficial pe site-ul DPD.
Ultima actualizare: 18.09.2025
Pentru detalii complete, consultați:Termenii și Condițiile oficiale DPD